Logo

Функціональні модулі

Всі основні функціональні модулі SAB SrBank можна умовно розділити на наступні блоки:

default image alt
ОБ'ЄКТИ ГОЛОВНОЇ КНИГИ (GL-General Leadger)

Модуль Головна книга (GL), входить до базової системи SrCoreSystem і забезпечує ведення множинних планів рахунків, зберігання інформації про контрагентів, рахунки, документи, залишки та обороти по рахунках, основні налаштування бухгалтерського обліку та локалізації правил облікової політики банку, різні види довідників.

У GL ведеться єдиний пул бухгалтерських проводок, який може бути введений у ручному режимі, сформований операціями за контрактними підсистемами, регламентами, простими операціями або сформований через API зовнішніми підсистемами. У загальному пулі проводок, можливий перегляд, з деталізацією в розрізі субліків, а також параметрів унцієвого та кількісного обліку.

Всі документи мають свій налаштований маршрут, з відповідним набором статусів, процедур перевірок і т.д. Система контролює всі об'єкти головної книги, насамперед основні об'єкти системи із незавершеними маршрутами. Контроль проводиться як із закриття дня, і попередньо при завершенні робочого дня співробітником банку.

Функція проведення документа включає контроль лімітів та арештів і може бути налаштована на будь-який перехід статусу маршруту. Також налаштовуються решта обов'язкових і власні процедури валідації банку.

Всі документи мають унікальний Reference та код операції, з яким один/група документів були сформовані.

При закритті/відкритті операційного дня, в системі використовується налаштований набір регламентних процедур, які виконують необхідну валідацію даних та автоматичне проведення необхідних масових операцій. Процедури переоцінки також включені в пакет закриття операційного дня та виконуються повністю в автоматичному режимі.

Головна книга має єдиний типізований пул даних, що розширюється, про контрагенти банку. Типи контрагентів можуть налаштовуватися банком самостійно. Як і для всіх об'єктів системи, для модуля роботи з контрагентами, залежно від типу, налаштовується маршрут, який дозволяє гнучко проводити валідацію даних про контрагент, для різних стадій життєвого циклу даного об'єкта. Існує механізм угруповання контрагентів за типами зв'язків.

Завдання по роботі з рахунками та залишками, пропонує насамперед перегляд інформації щодо залишків за дату та за період, у розрізі субрахунків, аналітичних та балансових рахунків (з деталізацією у розрізі класу, розділу та групи), відповідно до специфіки Плану рахунків НБУ.

Є можливість настроювання сегментації аналітичного рахунку на довільний план рахунків. Для зручності представлення номерів рахунків, а також для кодування аналітичних параметрів, у номері рахунку можна задати символ для поділу сегментів (зазвичай крапка) між собою та правила для автоматичного формування сегментів під час операції автоматичного відкриття рахунку. Механізм сегментації аналітичних/суб рахунків передбачає обов'язково вказівку маски рахунку при його відкритті. Надалі номер рахунку формується у суворій відповідності до обраної маски. Для сегментів вказуються правила автоматичної нумерації та довідники, що обмежують перелік допустимих значень сегмента.

Рахунок може бути мультивалютним. Як правило, всі рахунки головної книги відкриваються автоматично в рамках своїх бізнес-процесів. На рівні рахунків, можливе налаштування лімітів. Проводиться підтримка стандарту IBAN.

Робота з картотеками відкладених платежів/операцій (відповідні платежі СЕП, зупинені платежі ФМ, документи по дебіторській заборгованості по РКО тощо), це також один із зручних інструментів функціоналу Головної книги. Робота з картотеками є той же уніфікований механізм, що й робота з контрактними та угодовими підсистемами.

У функціонал Головної книги, також входить ведення всіх довідників системи, які поділяються на кілька великих груп (системні, обов'язкові довідники НБУ та інших регуляторів, клієнтські тощо)

Існує ще ціла низка додаткових можливостей для роботи з об'єктами головної книги, від списку операцій, які можна виконувати над однією/групою рядків (контрагентів, рахунків, документів тощо), тобто. елементів BPM до різних сервісних функцій.

Дані можливості представлені у Посібнику користувача та Посібнику адміністратора до системи SrCoreSystem та САБ SRBank.

default image alt
РОЗРАХУНКОВО-КАСОВЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

До комплексу основних функціональних модулів САБ SrBank, які забезпечують здійснення розрахунково-касового обслуговування, можна віднести:

Договори РКО та тарифи банку

Комплекс з обслуговування поточних рахунків корпоративних клієнтів, СПД та фізичних осіб.
Функціональні особливості модуля:

  • Варіативний підхід до технологічного циклу створення договору: можливість створення договору РКО (з відповідним тарифним пакетом) під час відкриття поточного рахунку клієнта, а також зворотний підхід: можливість налаштування автоматичного відкриття поточного рахунку клієнта (і всіх необхідних рахунків для обслуговування) під час створення тарифного контракту
  • Можливість гнучкого налаштування стандартних та індивідуальних тарифних планів (пакетів). Можливе також змішане ведення тарифного плану, за якого частина видів нарахувань має стандартні тарифи, а частина налаштовується індивідуально та діє лише в рамках цього договору. Можливе встановлення значень тарифів у розрізі валют та тарифних сіток
  • Повний спектр (понад 200) видів комісій/нарахувань покриває всі послуги, що тарифікуються. Гнучка система введення та обліку різноманітних знижок та бонусів, налаштування пільгових періодів
  • Гнучка та відкрита система налаштування всіх видів операцій (платіжних, неплатіжних, комбінованих), яка дозволяє враховувати всі особливості бухгалтерських моделей облікової політики конкретного банку
  • Можливість виконання операцій у повністю автоматичному режимі – багатопотоковими регламентними процедурами, що дозволяє обслуговувати велику кількість клієнтів та банківських продуктів за мінімальної кількості персоналу бек-офісу банку.

АРМ роботи з СЕП НБУ та Система On Line платежів через ССП НБУ

Модулі призначені для обробки платежів працюючих через СЕП НБУ. Додатково входять завдання щодо аналізу стану коррахунку в НБУ з урахуванням очікуваних оборотів та Картотека платежів у відповідь.

Модуль взаємодії з платіжною системою SWIFT

Цей модуль забезпечує взаємодію Космосу з платіжної системою SWIFT, як у рівні об'єктів головної книжки, і контрактних систем. Для платежів SWIFT у системі працюють усі базові механізми: валютного контролю, контролю лімітів, контролю ФМ тощо.

Функціональні особливості модуля:

  • Веде довідник учасників системи SWIFT (Імпорт довідника SWIFT BIC Directory - FI.dat або SWIFT BICPlusIBAN Directory).
  • Веде довідник бік-кодів Російської Федерації (Ручний імпорт довідника бік-кодів банків РФ)
  • Ведення довідника маршрутів для банків-контрагентів
  • Ведення довідника ностро-рахунків (1500 *)
  • Ведення довідника лоро-рахунків (1600*)
  • Обробка вхідних повідомлень
  • Формування вихідних повідомлень
  • Обслуговування лоро-банків
  • Обмін повідомленнями між модулями SrDealing та Swift
  • Формування інформаційних типів повідомлень

Для всіх типів повідомлень налаштовується бухгалтерська модель для формування первинних документів, зарахування/списання коштів за рахунками.

Валютний контроль (Експортно-імпортні контракти)

У базовий функціонал цього модуля входить:

  • Ведення експортних та імпортних контрактів клієнтів банку, їх зв'язок із платежами та митними деклараціями (ТД)
  • Імпорт до АБС електронних реєстрів митних декларацій та списків клієнтів - порушників валютного законодавства, що надходять від державної митної служби, з метою забезпечення функцій валютного контролю
  • Контроль максимальних термінів оплати та постачання за імпортними та експортними контрактами клієнтів відповідно до валютного законодавства

Заявки на купівлю-продаж валюти

Підсистема «Заявки на купівлю/продаж/конверсію валюти» забезпечує облік, супровід, контроль, бухгалтерський розрахунок заявок клієнтів та підрозділів банку на купівлю, продаж, конверсію валюти.
В основу підсистеми закладено стандартний для САБ «SRbank» механізм створення угоди, адаптований до вимог законодавства про порядок та умови торгівлі іноземною валютою. Набір даних, що вводяться, враховує параметри заявки клієнта на купівлю, продаж, конверсію валюти, а також включає ряд додаткових парметрів, відповідно до вимог звітності НБУ, прив'язку до контрактів (в експортно-імпортній, кредитній або інших підсистемах).

Введення первинної інформації можливе як користувачем системи, так і автоматично із систем Дистанційного банківського обслуговування (ДБО).
Завданням автоматизації процесу обробки клієнтських заявок є контроль валютного законодавства, ФМ, функції неттингу, формування інформаційних повідомлень дилерам, повний цикл бек-офісних розрахунків, контроль валютних позицій і т.д.
При цьому налаштування маршруту руху клієнтської заявки налаштовується виходячи з облікової політики клієнта.

Реалізація бухгалтерської моделі виконана згідно з вимогами законодавства про бухгалтерський облік операцій в іноземній валюті, але можлива модифікація з урахуванням побажань клієнта.

Модуль прийому комунальних/адресних платежів

Програмний комплекс SRMunicipal дозволяє автоматизувати прийом готівки на користь різних організацій.
Система дозволяє приймати платежі на адресу одержувачів, з якими укладено договори, і разові платежі без укладання договору, відповідно до реквізитів наданих платником. У цьому частина платежів, на користь контрагентів які з банком/фінансової фірмою немає прямих договірних відносин, є можливість приймати платежі, через агрегаторів комунальних платежів, т.к. Portmone, iBox, банк Фамільний і т.д.
У комплексі існує можливість налаштування та формування пакетів платежів. У можливості комплексу включено формування файлів спеціалізованих звітних реєстрів з урахуванням специфіки різних регіонів України.
Для тих одержувачів коштів, які працюють через сервісну шину, існує можливість налаштування власних WEB сервісів на інтеграційній шині, яка додатково може бути надана нашою компанією.

Комплекс SRMunicipal задовольняє всі вимоги НБУ до системи автоматизації касової роботи - САКР. Для захисту від несанкціонованої модифікації всі документи та реєстри обміну інформацією забезпечуються електронним підписом.

Модуль проведення неторговельних операцій

Призначений для обліку операцій без відкриття рахунку: купівля/продаж/конвертація готівкової іноземної валюти та банківських металів, обмін старих купюр, купівлю/продаж дорожніх чеків, перекази фізичними особами готівки у міжнародних та внутрішньодержавних системах переказів.

Касові заявки на підкріплення відділень. Інкасація відділень.

Призначення модуля – оптимізація взаємодії структурних підрозділів банку щодо перерозподілу готівки, бланків розрахункових документів (чекових книжок, векселів та інших.), монет, злитків дорогоцінних металів тощо. Передбачено широкий перелік платіжних та неплатіжних операцій: починаючи з моменту ініціації операції з фіксацією факту отриманих дозволів на виконання операції та закінчуючи відображенням в обліку всіх необхідних оборотів.

default image alt
ПРОДУКТОВІ СИСТЕМИ З ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ БАНКУ

Цей комплекс завдань дозволяє найбільш повно автоматизувати всі види банківських продуктів та операцій для корпоративного та роздрібного бізнесу банку.
Всі модулі системи успадковані від базового модуля ведення контрактних підсистем, мають єдиний підхід в архітектурі побудови, реалізації та побудові інтерфейсу користувача.

Комплекс підтримує єдине продуктове дерево системи, з можливістю самостійного настроювання банківських продуктів, за допомогою єдиного конструктора – «Фабрика банківських продуктів та операцій».

До основних підсистем відносяться:

  • Обслуговування кредитних договорів
  • Факторинг
  • Договори застав
  • Ведення майнових активів
  • Обслуговування депозитних договорів
  • Цінні папери
  • Договори страхування
  • Документарні операції
  • Договору оренди депозитних сейфів
  • Обслуговування зарплатних проектів
  • Інші сервісні підсистеми

Всі модулі зазначених контрактних підсистем дозволяють здійснювати ведення договорів, з автоматичним відкриттям необхідних рахунків, забезпечують зберігання та обробку інформації про умови (параметри) договору, з можливістю відстеження історії їх зміни, дозволяють автоматично розраховувати різні типи графіків (фінансових калькуляторів).

У кожній контрактній підсистемі передбачено широкий спектр платіжних та неплатіжних операцій, які дозволяють забезпечити ефективне обслуговування договорів на всьому життєвому циклі продукту.

Основні функціональні особливості зазначених модулів:

  • Інтегрований модуль BPM для налаштування життєвого циклу банківського продукту
  • Гнучка та відкрита система налаштування всіх видів операцій (платіжних, неплатіжних, комбінованих), яка дозволяє враховувати особливості бухгалтерських моделей конкретного банку
  • Можливість широкого використання пакетної обробки в режимі багатопоточних регламентних операцій, для ресурсомістких процедур з можливістю їх запуску у вільний від пікових навантажень час.
  • Уніфікований та зрозумілий для користувача інтерфейс кожної контрактної підсистеми
  • Можливість заведення мультивалютних договорів
  • Можливість ведення траншів на субрахунках. Ведення угод на субрахунках має низку переваг, т.к. дозволяє враховувати аналітику операцій із траншах у межах єдиних правил головної бухгалтерської книги (GL) та підтримує єдиний підхід до формування аналітики та стат. звітності до НБУ
  • Забезпечення різних видів зв'язків між договорами різних контрактних підсистем
  • Широка варіативність ведення інформації про відсоткові ставки, яка крім фіксованих ставок дозволяє також використання матриць відсоткових ставок, плаваючих ставок, що залежать від змінних базових (наприклад, LIBOR+N%), та інше
  • Гнучка система введення та обліку різноманітних знижок та бонусів, штрафних санкцій
  • Підтримка роботи з агентами
  • Забезпечення розрахунків необхідних для:
  • Розрахунок сум кредитного ризику за активними операціями та позабалансовими зобов'язаннями відповідно до вимог регулятора (Постанова НБУ N351)
  • Розрахунки сум резерву на покриття потенційного кредитного ризику за фінансовими інструментами відповідно до вимог МСФЗ9
  • Формування коректних даних обов'язкової звітності
  • Гнучкий механізм регулювання доступу користувачів до перегляду та редагування договорів

Обслуговування кредитних договорів

Кредитний модуль є найбільш складною і розвиненою контрактною підсистемою в САБ SRBank. Продуктове дерево налічує понад 100 типових кредитних продуктів з гнучкою можливістю їх налаштування під індивідуальні вимоги банку. Для налаштування бізес-процесів у підсистемі реалізовано понад 500 типових операцій.

Для виконання всіх необхідних облікових операцій та супроводжуючих технологічних процедур призначено понад п'ятнадцять сервісних завдань (розрахунок кредитного ризику, формування страхового резерву, ведення лімітів, обробка заявок на видачу кредитів, регламенти, налаштування різних типів графіків тощо).

 Факторинг

Модуль Факторинг, реалізований як різновид кредитної підсистеми та реалізує весь бізнес-процес з викупу банком (посередником-фактором) у позичальника-постачальника (продавця), накладних на постачання товарів/робіт/послуг на користь покупця-дебітора.
Економічно, у цій товарно-грошової операції реалізовано дві схеми: беруть участь 2 чи 3 сторони.
Якщо це 2-х стороння схема, то бере участь позичальник (продавець товарів/робіт/послуг) та банк (фінансовий посередник – фактор).

У разі 3-х сторонньої схеми бере участь позичальник (продавець товарів / робіт / послуг), дебітор (покупець товарів / робіт / послуг) та банк (фінансовий посередник - фактор).

Договори застав

Завдання ведення договорів застав, дозволяє враховувати в рамках договору застави поодинокі та множинні застави будь-якого виду та структури, з веденням розширеного набору параметрів застав та заставників, а також параметрів страхування та реєстрації заставного майна. Прив'язка договорів застав до кредитних договорів виконується як із кредитної угоди, і з договору застави. Можливе використання графіків перегляду та страхування застав. Відношення між кредитами та заставами визначається як багато хто до багатьох, виходячи з чого розраховується питома вага застави.

Обслуговування депозитних договорів

Депозитна підсистема, це єдиний продуктовий модуль, обслуговування всіх видів депозитних продуктів, всім видів бізнесу банку. У депозитній системі реалізовано понад 200 операцій, що дозволяють автоматизувати різноманітні облікові та продуктові політики банку.

Цінні папери

Модуль призначений для автоматизованого виконання всього спектра операцій, які здійснюються при купівлі/продажу цінних паперів в інвестиційний портфель банку (дилінгова діяльність). У цьому розділі є можливість вести автоматизований бухгалтерський облік та звітність за видами ЦП, передбаченими Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок", а саме: (боргові: облігації, наприклад ОВДП, пайові акції, інвестиційні сертифікати, іпотечні: облігації, сертифікати та інші).

Заявки на видачу кредиту СПР

Розроблено як максимально зручне рішення для роботи кредитного front-office банку. Дозволяє вводити всю необхідну інформацію про потенційного позичальника, на підставі якої надалі розглядається питання можливості його кредитування. Модуль можна використовувати як для роздрібного, так і корпоративного бізнесу банку.
У разі позитивного рішення автоматично генерується реальна угода в модулі «Обслуговування кредитних договорів».
Функціонал даного модуля передбачає можливість реалізації різноманітних схем життєвого циклу заявки, залежно від кредитного продукту та правил, прийнятих у кожному конкретному банку. Використання даного функціоналу дозволяє значно оптимізувати бізнес процес розгляду заявок і видачі кредиту.

Для проведення верифікації заявки, можна підключатися до додаткових зовнішніх сервісів т.к. БКІ, НАІС іт.д.

Майнові активи

У даному модулі забезпечено можливість закладу предметів застави із зазначенням широкого набору параметрів, що характеризують кожен майновий актив. Система дозволяє настроювати параметри обліку в режимі реального часу без перезавантаження системи.
При цьому крім основних характеристик є можливість налаштування введення будь-яких додаткових, в т.ч. розрахункових: первісної вартості, періодичності переоцінки, періодичності моніторингу, інформації страхування тощо.

Також є можливість підключатися до додаткових зовнішніх сервісів НАІС.

Документарні операції

Це завдання призначене для ведення операцій документарного інкасо, авалування податкових векселів, обліку векселів, надання та обслуговування банківських гарантій, відкриття та обслуговування імпортних непокритих акредитивів, документарних акредитивів з експортних операцій, а також інших документарних операцій.

default image alt
МІЖБАНКІВСЬКІ ОПЕРАЦІЇ
Комплекс основних функціональних модулів САБ SrBank забезпечує ведення повного спектра операцій банку на міжбанківському ринку фінансових послуг. У кредитній, депозитній підсистемах, у модулі цінних паперів та інших модулях забезпечено можливість структурування угод із виділенням блоку міжбанківських договорів лише на рівні окремих гілок продуктового дерева. Уніфікована, гнучка та відкрита система налаштування всіх видів продуктів та операцій дозволяє враховувати всі особливості продуктової та облікової політик конкретного банку. До основних підсистем відносяться:
  • Обслуговування кредитних договорів
  • Договори застав
  • Обслуговування депозитних договорів
  • Цінні папери
  • Договори страхування
  • Документарні операції
  • Ділінг (Forex/Depo)
  • Сервісні підсистеми
SrDealing (обслуговування FOREX/DEPO операцій) Модуль SrDealing - це комплексне рішення, що автоматизує банківську діяльність з проведення форексних та термінових міжбанківських депо-угод на МВРУ. Модуль SrDealing має інтеграцію із дилінговими системами REUTERS та BLOOMBERG. Програмний продукт складається з модулів SrReuters, SrBloomberg, відповідальних за імпорт в АБС інформації, що міститься в тикетах, модуля SrDealing в якому відбувається автоматичне створення угод та їх подальше бек-офісне обслуговування, шлюзу до системи SWIFT. У підсистемі SrDealing реалізовано можливість мультивалютного неттингу. У частині похідних фінансових інструментів реалізовано механізм переоцінки на основі форвардних курсів аутрайт для розрахунку їх справедливої вартості на дату переоцінки.
default image alt
КАРТКОВИЙ BACK-OFFICE
Цей програмний продукт є повнофункціональним картковим BackOffice інтегрованим в АБС SrBank, на рівні основних об'єктів системи. Комплекс призначений для обслуговування карткових рахунків, термінального обладнання, забезпечення емісії пластикових карток, виконання сервісних операцій по пластикових картках. Весь операційний облік ведеться лише на рівні первинних даних, тобто. з відкриттям всього пулу контрагентів, аналітичних рахунків, виконання транзакцій/операцій, налаштування тарифних планів та формування операцій з комісіям. Також в АБС ведуться всі основні карткові продукти за кредитами та депозитами. Цей підхід вирішує всі питання, пов'язані з формуванням звітності до НБУ, ФГВФО, ДПІ, а також щодо виконання вимог служби фінансового моніторингу. Для роботи з різними процесингами існує набір конекторів, які працюють як в режимі on-line, з реалізацією на нашій Інтеграційній шині, так і в комбінованому варіанті з частковою реалізацією off-line обміну. На даний момент ми працюємо з картковими процесингами ПУМБ, УКРКАРТ, ТАСЛІНК (Compass+), OpenWay. З кожним із зазначених процесингів існує відповідний протокол, з повною заміною карткової бек-офісної частини, або з паралельним режимом роботи.
default image alt
ВНУТРІБАНКІВСЬКА БУХГАЛТЕРІЯ

Підсистема ведення господарських договорів

Цей модуль забезпечує підтримку повного життєвого циклу операцій придбання ТМЦ та послуг, який включає:

  • Реєстрацію господарських договорів, оплату рахунків
  • Облік дебіторської/кредиторської заборгованості (у тому числі: ведення реєстру податкових накладних ПДВ, регулярні проплати, інвентаризацію дебіторської заборгованості на дату тощо)
  • Погашення заборгованості на підставі акта/накладної (оприбуткування/списання на витрати ТМЦ, закриття договорів)

Підсистема ведення майнових активів

У разі об'єктів основних засобів, нематеріальних активів, необоротних матеріальних активів і капітальних вкладень банку.

До основних функцій підсистеми относятся:

  • Повна деталізація параметрів (з можливістю власного настроювання параметрів)
  • Придбання номерних об'єктів (реєстрація об'єктів, оприбуткування об'єктів за прибутковими документами, введення в експлуатацію)
  • Ведення картки номерного об'єкта (фінансова амортизація, переміщення між МОЛ та за місцезнаходженням, переоцінка, зміна статусів)
  • Веде податкові параметри номерних об'єктів (розрахунок податкової амортизації, податкова залишкова вартість, податкова зміна вартості об'єкта, класифікація об'єкта з податкового обліку)
  • Виведення з експлуатації (списання за рахунок накопиченого зносу, реєстрація договорів продажу, виставлення рахунків, передача об'єктів, ліквідація (списання за актами), закриття договорів)

Модуль Оренда IFRS16

Призначений ведення договорів оренди, у яких банк виступає орендарем. Модуль містить повний перелік операцій, необхідних для забезпечення можливості обліку за такими договорами відповідно до міжнародного стандарту IFRS16:

  • Побудова графіків з орендних платежів з урахуванням специфіки договорів
  • Відображення активу та зобов'язання при первинному визнанні за теперішньою вартістю майбутніх орендних платежів

Забезпечення повного спектру операцій після первинного визнання: внесення змін до умов договору, переоцінка активу та зобов'язання, сплата орендних платежів з урахуванням податків, модифікація та інші.

default image alt
ФІНАНСОВИЙ МОНІТОРИНГ

Функціональне призначення модуля можна умовно розділити на три блоки задач:

Моніторинг фінансових операцій

Функціональні особливості модуля:

  • Автоматичний вибір фінансових операцій, що підлягають моніторингу.
  • Перевірка операцій на приналежність учасників до переліку осіб, пов'язаних із провадженням терористичної діяльності. У разі наявності ознак – автоматичне призупинення проведення таких операцій. Реалізується засобами налаштування маршрутів переходу статусів документів з підключенням відповідних процедур перевірки.
  • Прийняття на розгляд, підготовка та реєстрація сумнівної операції в реєстрі ФМ
  • Відправлення обраних документів, із зазначенням ознак фінансового моніторингу, до підсистеми ФМ для подальшого розгляду
  • Ведення електронної версії реєстру операцій
  • Обмін інформацією з Уповноваженим органом

Ідентифікація клієнтів

Ідентифікація клієнтів (з можливістю адаптації до індивідуальних вимог банку):

  • Ведення анкет клієнтів відповідно до вимог законодавства
  • Облік зв'язків клієнта з іншими клієнтами банку та особами, які не є клієнтами банку
  • Аналіз фінансового становища клієнта
  • Аналіз відповідності операцій клієнта до його фінансового стану
  • Аналіз відповідності операцій клієнта суті його діяльності
  • Аналіз репутації клієнта
  • Оцінка рівня ризику клієнта

Автоматизація аналізу ризику

В рамках підсистеми реалізовано механізми аналізу ризику та стоп-фактори для боротьби з легалізацією доходів, отриманих злочинним шляхом та/або фінансуванням терористичної діяльності (з можливістю адаптації до індивідуальних вимог банку).

default image alt
РОЗРАХУНКОВІ ТА АНАЛІТИЧНІ ПІДСИСТЕМИ

Комплекс модулів, які забезпечують розрахунок кредитного ризику

Цей модуль забезпечує розрахунок кредитного ризику за активами та позабалансовими зобов'язаннями банку включає:

  • модуль Історія розрахунку кредитного ризику за кредитними операціями (ПП НБУ №351)
  • модуль Історія розрахунку кредитного ризику за цінними паперами (ПП НБУ №351)
  • модуль Розрахунок кредитного ризику за похідними фін. інструментам (форексам)
  • модуль Розрахунок кредитного ризику за дебіторською заборгованістю (ПП НБУ №351)

У цих модулях передбачено розрахунок, відповідно до вимог регулятора, зберігання результатів розрахунку на кожну звітну дату сум кредитного ризику окремо за кредитними операціями, операціями з цінними паперами, форексними операціями та дебіторською заборгованістю. При цьому забезпечується фіксація деталізації розрахунку всіх складових розрахунку (у тому числі з метою її подальшого використання при формуванні обов'язкової звітності НБУ), комплексна система діагностики результатів та їх фіксації без можливості подальшого редагування. У модулях передбачено формування деталізованих та зведених звітів.

Розрахунок інтегральних показників та фінансового стану позичальника юридичної особи

Дозволяє проводити автоматизований розрахунок інтегральних показників та класу позичальника юридичної особи, на підставі звітності позичальника, відповідно до алгоритму передбаченого регулятором у положенні, що регламентує розрахунок кредитного ризику. При цьому реалізовано можливість завантаження даних звітних форм та ручного введення інформації користувачем.

Розрахунок фінансового стану позичальника фізичної особи

Дозволяє проводити автоматизований розрахунок класу позичальника фізичної особи на підставі даних обслуговування боргу, показників майнового стану, даних анкети та інших показників як фізичних осіб, так і фізичних осіб підприємців, на основі методології конкретного банку.

Розрахунок страхового резерву (IRFS9)

Даний модуль призначений для розрахунку резерву по МСФЗ9 і зберігання результатів розрахунку і відображення в головній книзі (GL).
Модуль забезпечує можливість використання різноманітних методів розрахунку (передбачено 8 формул). У процедуру розрахунку сум резерву закладено сценарний підхід, забезпечено можливість градації фінансових інструментів за трьома стадіями знецінення, а також передбачено додаткове коригування значення PD на коефіцієнт впливу прогнозних макро- та мікроекономічних факторів. Закладено окремий алгоритм розрахунку резерву за кредитами, за первинного визнання яких має місце факт знецінення.

GAP звіти

Функціонал модуля розроблено відповідно до вимог НБУ до системи управління ризиками. Реалізовано розрахунок як GAP – ліквідності, і відсоткового GAP. Банк має можливість внесення коригувань до налаштувань модуля в частині переліку та наповнення статей звітів, а також встановлювати індивідуальні діапазони строків до погашення.

Розрахунок економічних нормативів

Автоматизований розрахунок проводиться на підставі даних щоденної/декадної обов'язкової звітності у форматі XML (файли 01Х, 26Х, С5Х, 79Х, А7Х, 42Х, 43Х). Результат – розрахунок значень усіх нормативів у суворій відповідності до вимог методики НБУ. Передбачено візуалізацію укрупненої деталізації сум складових, що увійшли до розрахунку. Забезпечено можливість щоденного розрахунку декадних нормативів, що дозволяє банкам своєчасно реагувати на критичні зміни у структурі активів/зобов'язань.

Обслуговування проблемних активів

Призначений для формування бази потенційно проблемних активів банку відповідно до вимог регулятора, зокрема:

  • Забезпечення щомісячного автоматизованого розрахунку кількісних індикаторів раннього попередження (ІРП) з метою виявлення та ведення бази боржників з ознаками потенційної проблемності
  • Візуалізація даних на підставі яких здійснено розрахунок ІРП, даних необхідних для забезпечення сегментації проблемних активів
  • Зберігання інформації про прийняті рішення, застосовані інструменти врегулювання проблемної заборгованості, у тому числі із зазначенням відповідальних підрозділів/осіб.

Аналітичні звіти

Призначений на формування аналітичних звітів з різних напрямів діяльності банку з урахуванням аналітичного сховища даних. Побудова пакетів звітів виконується розробником на індивідуальне замовлення на підставі технічного завдання банку.